جبر خوابیدن

همیشه از بحث در مورد جبر و اختیار فراری بودم اما یک چیز این زندگی واسم مسلمه که حداقل یک سوم اون رو که مجبور به خوابیدنیم اسیر جبر هستیم. با این حرفها هم که خواب لذته و این زندگی مسخره رو همون بهتر که بخوابیم و اینکه در اون دو سوم بقیه ش چه گلی زدیم به سر خودمون و بقیه کاری ندارم. برای من یکی خوابیدن یک جبره. دوس دارم یک سره بیدار باشم تا تموم بشه. اصلن اون یک سوم هم نمیخوام. فقط این تجربه ی هر روزه ی مردن و هوشیار شدن دوباره واقعن افسرده م میکنه..

.

انسان چنان بر سرنوشت خودش متزلزل است که حتی علمی ترین و روشن ترین آدم ها هم گاه خرافی می شوند. تا بوده همین بوده... خیالی نیست.

ما نسل موش قطبی ها

کشته شدن کوچکترین جاندار دردناک است چه برسد به اعدام و قتل یک انسان... نیمه شب گذشته وقتی خواندم این خانم قرار است اعدام بشود و برای آخرین ساعات عمر ش طلب دعا شده بود واقعن متأثر شدم... اما خداوندا قبل از دروغ و خشکسالی و قبل از حتی بی عدالتی این مملکت رو از **جوگیری** نجات بده که مایه ی همه ی بدبختی های ما در طول تاریخ است.. امشب خیلی جاها دیدم و خوندم که اون مرحوم را در حد یک شهید و قدیس بالا برده بودند!!.
به هیچ وجه هدفم دفاع از جمهوری اسلامی و کارهایش نیست ولی درست نیست که تا این حد تسلیم مسیر و خطی که رسانه ها می دهند و شبکه های اجتماعی پخش میکنند شویم بدون اینکه از نیت و ریشه ی واقعی اونها آگاه باشیم. سر این جریان به یاد گفتگویی با اما تامسون افتادم که در مجله ی 24 شهریور ماه چاپ شده بود و از او دلیل حضور نداشتن در توییتر و دیگر شبکه های اجتماعی رو پرسیده بودند و اینطور جواب داده بود : "امیدوارم هر کسی به صرافت بیفتد که ما همه در واقع تحت یک عمل آزمایشگاهی بی در و پیکر قرار داریم. مثل یک موش آزمایشگاهی. همین. ما ابلهیم جنس را اختراع میکنیم و خودمان را پرتاب می کنیم توش. و بعد یک روز در میمانیم  که چرا کل یک نسل مثل دسته ای موش قطبی که اختیاری ندارند.. تالاپ..خودشان را از صخره پرتاب میکنند پایین. این نسل نسل موش قطبی هاست. ببین کی دارم بهت می گویم..."

راک

- به نظر من هم موسیقی راک تنها چیزی ست در دنیا که همانقدر شور انگیز و عصیان گر است محزون و غم انگیز هم هست...